آنچه در دوره دوم فیلمنامهنویسی به هنرجویان آموزش داده میشود ، فارغ از رعایت تکنیک و اصول فیلمنامهنویسی، روشهایی است که به شخصیسازی و بهروز بودن آن کمک میکند تا هنرجو خود را صاحب حرفهای مستقل در چرخه تولید یک محصول تصویری بداند. روشهای بازنویسی، مرور ساختارهای کلاسیک و غیر کلاسیک، روایتهای بدیع و متنوع، ژانرها، فیلمنامههای مدرن و اصطلاحاً خردهپیرنگی، دیالوگنویسی، شخصیتپردازی منحصر به فرد و مهمتر از همه فضاسازی در فیلمنامه تخصصهایی است که یک فیلمنامهنویس حرفهای باید آنها را بداند. آشنایی با بازار کار، ثبت فیلمنامه، حضور در جلسات پیچینگ و معرفی فیلمنامه، همکاری در گروههای نویسنده سریالنویسی و درک درست از فیلمنامهنویسی به عنوان یک رویداد تصویری با مضمونی آشنا و روایتی همچون یک "بازی" روشی است که در فیلمنامه نویسی 2 به کار گرفته میشود.
ایده چیست و چگونه به یک فیلمنامه تبدیل میشود؟ هر ایدهای را میتوان به فیلمنامه تبدیل کرد؟ فیلمنامه چیست و به چه کسی فیلمنامهنویس میگوییم؟ در بسته ...
در فرآيند فيلمسازى تدوين مرحلهاى است كه فيلم شكل اصلى و ساختار نهایىاش را پيدا ميكند. از اين رو شناخت امكانات و محدوديتهاى تدوين تأثير بدون گفتگوي...
آلفرد هیچکاک، فیلمساز نامآشنای انگلیسی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کارگردانان تاریخ سینما است. او بیش از 50 فیلم کارگردانی کرده که در این دوره به...