هر آنچه از بازیگر و رفتارهایش روی صحنه یا جلوی دوربین دیده میشود، بدن اوست. اندامها مهمترین ابزارهای "بیان رفتاری" بازیگر به شمار میروند که در تکمیل "بیان گفتاری" یا دیالوگ و گاهاً بدون نیاز به آن در ارائه مفهوم و معنا کاربرد بهسزایی دارند. بنابراین پرورش و کنترل اندامها نیاز به استمرار در تمرین و تکرار دارد تا بازیگر بتواند در موقعیتهای نمایشی آگاهانه از بدن خود استفاده کند. بدین منظور در بخش نخست تمرینهای پایه ارائه شده است که انجام دادن آنها در کنترل و کارکرد اندامها تأثیرگذار خواهد بود.
در دوره پیشرفته آموزش سیستم استانیسلاوسکی، بازیگر از تکنیکهای ارائه شده در بهدست آوردن مهارت در پرورش نقش و بازی در سکوت که یکی از مهمترین مهارتهای...
تکنیک بازیگری مایزنر، تکنیکی است بر پایه تمرینهای بداهه و استفاده از غریزه در بازیگری که بر سه موضوع تأکید دارد: تکرار، تخیل (شرایط پیشنهادی - متن) و...
تخیل نقش اصلیترین مبحث بازیگری در سیستم استانیسلاوسکی است. بازی ضعیف و غیر قابل باور بعضی از بازیگران نتیجه ضعف در تخیل آنها نسبت به نقش و موقعیت نقش...